Over de Mus

Mus van het Dak is een tekst- en contentbureau gespecialiseerd in het schrijven van digitale content, verdiepende artikelen en interviews voor bedrijven en organisaties. Het bureau is opgericht in 2017 met als doel organisaties beter en oprechter te verbinden met hun beoogde doelgroep.

Over Mus van het Dak W.F. Hermans Sadistisch Universum

De naam van het bureau is afkomstig van een geruchtmakende uitspraak van Willem Frederik Hermans.  In zijn werk Het Sadistische Universum uit 1964 stelt hij namelijk dat – in wat hij typeert als de klassieke roman – “geen mus van het dak valt zonder dat het een gevolg heeft”.

Een prachtig credo! Bovendien ook bijzonder waar voor zakelijke communicatie. Per slot van rekening wil je niet enkel een tekst die foutloos is en jouw doelgroep daadwerkelijk aanspreekt, maar ook een tekst die functioneel is. Een die blijft hangen, die echt ergens over gaat. Alleen met sterke content zorg je voor engagement van je (potentiële) klanten, meer bezoekers naar jouw websites, producten en diensten en thought leadership in jouw markt. Informeren is uit. Betrekken is in.

Oké. Nice. Maar hoe werkt dat dan?

Allereerst is het belangrijk te bepalen wat je precies wilt en welk doel je wilt bereiken. Hier helpt Mus van het Dak je graag bij. Het maakt niet uit of je al een contentstrategie hebt opgezet of dat je hier eigenlijk nog nooit van hebt gehoord. Samenwerken met Mus van het Dak kan op allerlei manieren. Een goed gesprek over jouw organisatie, jouw doelen en jouw visie vormt een essentiële eerste stap in het creëren van waardevolle content. Samen onderzoeken we vervolgens welk verhaal jij gaat vertellen en hoe we dit gaan doen. Klinkt goed toch?

Team

Floor Elderman - Mus van het DakHi! Ik ben Floor Elderman, freelance journaliste en oprichtster van Mus van het Dak. Na mijn studie Nederlands en Literatuurwetenschap aan de Universiteit Utrecht, heb ik onder meer gewerkt voor Volkswagen en ben ik in de uitgeverswereld bij Pulse Media Group aan de slag gegaan voor bekende bladen als Elsevier, de Volkskrant en Trouw. In deze periode heb ik in de praktijk ervaren hoe krachtig taal kan zijn, maar ook hoe belangrijk het is om deze taal in een passende vorm aan te bieden. Met de veelvoud aan moderne (technologische) toepassingen van nu en daarnaast een consument die steeds bewuster en veeleisender wordt, is dit voor veel ondernemers ongelooflijk moeilijk te overzien. Ik geef organisaties hierin het overzicht terug, geef trainingen en advies om dit overzicht te behouden en schrijf heldere, inhoudelijke teksten in de juiste tone-of-voice.